Vánoční besídka

Soukromý železniční dopravce Leo Express začal na svých vnitrostátních linkách nabízet jízdenky od devíti korun. Za tuto cenu je podle firmy u každého spoje k dispozici pět procent jízdenek ve třídě Economy, pokud si je cestující koupí s měsíčním předstihem. Nabídka má platit do poloviny prosince.

Cílem dopravce je přitáhnout takto nové zákazníky. „Větší množství zákazníků pak bude logicky generovat vyšší příjem i při nižších cenách,“ míní Sedlařík. Leo Express podle něj nekompenzuje devítikorunové jízdenky tím, že by v rámci dynamického jízdného naopak zvedl maximální sazby.

„Zavedení minimální sazby nemělo vliv na zvýšení cen jízdného, naopak se v celkovém úhrnu cena jízdného snížila. Pří nákupu jízdenky na poslední chvíli může stát v zaplněném vlaku (na lince Praha–Ostrava) v závislosti na dni odjezdu v rozmezí 400–700 korun, nicméně konečnou cenu určuje algoritmus,“ vysvětluje mluvčí.

Například u konkurenčního RegioJetu je cena jízdenky předem daná. „Zákazníci preferují předvídatelnost cen před tím, kdy se ceny mění v čase a pár jízdenek za nízkou cenu je vykoupeno extrémně vysokými cenami ostatních jízdenek,“ reagoval mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.  

Prodej devítikorunových jízdenek Leo Express odstartoval v úterý. Pod náporem zájemců dopravci několikrát spadl server. „Vzhledem k náporu na náš server nejsme schopni nyní přesně říci, kolik se již prodalo jízdenek, nakupujících však byly tisíce,“ uzavírá Sedlařík. 

Cílem dopravce je přitáhnout takto nové zákazníky. „Větší množství zákazníků pak bude logicky generovat vyšší příjem i při nižších cenách,“ míní Sedlařík. Leo Express podle něj nekompenzuje devítikorunové jízdenky tím, že by v rámci dynamického jízdného naopak zvedl maximální sazby.

„Zavedení minimální sazby nemělo vliv na zvýšení cen jízdného, naopak se v celkovém úhrnu cena jízdného snížila. Pří nákupu jízdenky na poslední chvíli může stát v zaplněném vlaku (na lince Praha–Ostrava) v závislosti na dni odjezdu v rozmezí 400–700 korun, nicméně konečnou cenu určuje algoritmus,“ vysvětluje mluvčí.

Například u konkurenčního RegioJetu je cena jízdenky předem daná. „Zákazníci preferují předvídatelnost cen před tím, kdy se ceny mění v čase a pár jízdenek za nízkou cenu je vykoupeno extrémně vysokými cenami ostatních jízdenek,“ reagoval mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.  

Prodej devítikorunových jízdenek Leo Express odstartoval v úterý. Pod náporem zájemců dopravci několikrát spadl server. „Vzhledem k náporu na náš server nejsme schopni nyní přesně říci, kolik se již prodalo jízdenek, nakupujících však byly tisíce,“ uzavírá Sedlařík. 

Cílem dopravce je přitáhnout takto nové zákazníky. „Větší množství zákazníků pak bude logicky generovat vyšší příjem i při nižších cenách,“ míní Sedlařík. Leo Express podle něj nekompenzuje devítikorunové jízdenky tím, že by v rámci dynamického jízdného naopak zvedl maximální sazby.

„Zavedení minimální sazby nemělo vliv na zvýšení cen jízdného, naopak se v celkovém úhrnu cena jízdného snížila. Pří nákupu jízdenky na poslední chvíli může stát v zaplněném vlaku (na lince Praha–Ostrava) v závislosti na dni odjezdu v rozmezí 400–700 korun, nicméně konečnou cenu určuje algoritmus,“ vysvětluje mluvčí.

Například u konkurenčního RegioJetu je cena jízdenky předem daná. „Zákazníci preferují předvídatelnost cen před tím, kdy se ceny mění v čase a pár jízdenek za nízkou cenu je vykoupeno extrémně vysokými cenami ostatních jízdenek,“ reagoval mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.  

Prodej devítikorunových jízdenek Leo Express odstartoval v úterý. Pod náporem zájemců dopravci několikrát spadl server. „Vzhledem k náporu na náš server nejsme schopni nyní přesně říci, kolik se již prodalo jízdenek, nakupujících však byly tisíce,“ uzavírá Sedlařík.